Tjej, 13 år2026-05-08
Lyft upp

Vill ha en second opinion!

Min lärare sa ngt konstigt idag. Jag gick in i klassrummet, det var redan typ 5 andra där och väntade. Då sa min lärare ”har du gjort ngt annorlunda idag?”. Han menade mitt utseende. Jag hade inte det, och jag sa det till honom. Sen fråga jag ”vaddå, ser jag konstig ut?”. Då svara han ”Nej, nej såg bara-” han blev avbruten där. ”Jag vet inte hur jag ska ta det där men okej😂”. Han: ”Nej asså det var en komplimang”. Jag tyckte det lät lite konstigt, men vet inte om jag övertänker det. Han är 33 år, har fru och barn så ah. Vill ha en second opinion!

Finns här för dig

Kommentera på frågan här

Ditt svar kommer först granskas av ECPAT där vi även ser till att ingen personlig information finns med, för att säkerställa att du alltid förblir anonym. Ditt svar publiceras vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar.

Kommentar

Jessica på ECPAT2026-05-08

Hej och tack för att du hörde av dig hit med din fråga!

Jag förstår absolut att det kändes konstigt för dig att din lärare gav dig en komplimang för ditt utseende. Om du tyckte att det kändes obehagligt tänker jag att det kan vara bra att du berättar om vad som hänt för en annan vuxen. Till exempel en annan lärare, kuratorn på skolan eller en förälder. Du kan också komma in till vår chatt så kan vi prata mer om detta.

Ta hand om dig nu!

Gör mig glad
Gör mig ledsen
Gör mig arg
Finns här för dig