Tjej, 13 år2026-05-21
Lyft upp
Vad ska jag göra om fallet läggs ner?
Vad ska jag göra om min våldtäktsanmälam inte blir något? Att den läggs ner för det inte finns tillräckligt med bevis. Det hade varit extremt jobbigt. Sen så har förövaren inte fyllt 15 än så han kan ju inte bli dömd direkt. Men vad ska jag göra om fallet läggs ner? Det känns orättvist isf, jag vill bara att han ska få lida lika mycket som jag gjorde i hans säng
Kommentera på frågan här
Ditt svar kommer först granskas av ECPAT där vi även ser till att ingen personlig information finns med, för att säkerställa att du alltid förblir anonym. Ditt svar publiceras vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar.
Hej, tack för din fråga!
Jag är hemskt ledsen att höra att du varit med om något så svårt. Du har all rätt att anmäla honom, och om det läggs ned så betyder det inte att du inte borde anmält! Det kan öppnas upp igen om det skulle komma in nya bevis och kan även hjälpa andra om han skulle bli anmäld på nytt.
Sen tänker jag att du kommer att få en advokat om du väljer att göra en anmälan och advokaten kan hjälpa till med att begära att polisen tar upp fallet igen!
Du är varmt välkommen att kontakta vår stödlinje om du vill prata mer om det här. Du får självklart vara anonym när du kontaktar oss.
Var rädd om dig <3