Kille, 16 år2026-05-18
Lyft upp

Ok eller konstigt?

Hejsan, jag är en kille född 2009 och är hyfsat interserad av en tjej som är född 2012, är de okej eller blir det konstigt?

Finns här för dig

Kommentera på frågan här

Ditt svar kommer först granskas av ECPAT där vi även ser till att ingen personlig information finns med, för att säkerställa att du alltid förblir anonym. Ditt svar publiceras vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar.

Kommentar

Ida på ECPAT2026-05-18

Hej och tack för att du hör av dig till oss!

När det kommer till åldersskillnad och att ha en relation eller att vara intresserad av någon så finns det ingen lag som säger vad som är tillåtet eller inte. Däremot är det viktigt att relationen känns bra för alla inblandade och att åldersskillnaden inte utnyttjas av den som är äldre. Däremot får inte en person som är över 15 år ha sex med en person som är under 15 år. Här kan du läsa mer om vad som gäller.

Ha det fint.

Gör mig glad
Gör mig ledsen
Gör mig arg
Finns här för dig