Tjej, 16 år2026-05-26
Lyft upp

Känner mig äcklad! Vad ska jag göra?

Jag har skrivit med en kille och även delat bilder eftersom han tjatade om det. Han sa att han va 21 (född 2004) och då tänkte jag att det gick bra att skriva lite bara. Men nu har jag fått reda på att han är 36 (född 1989)! Och det börjar kännas obehagligt på riktigt. Jag ryser bara av tanken på att jag delat bilder och han skickat massa bilder till mig med tanke på hans ålder. Jag har aldrig bett om bilder eller bara skickat till honom, allt det var hans intiativ. Det känns obehagligt att han tog kontakt med mig och ljög om sin ålder bara för att inleda någon form av relation med mig. Han tjatar alltid om bilder och allt han vill göra med mig. Nu känner jag mig äcklig och börjar ta avstånd från omgivningen. Vad ska jag göra?! Det känns inte bra alls!

Finns här för dig

Kommentera på frågan här

Ditt svar kommer först granskas av ECPAT där vi även ser till att ingen personlig information finns med, för att säkerställa att du alltid förblir anonym. Ditt svar publiceras vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar.

Kommentar

Ida på ECPAT2026-05-26

Hej och tack för att du hör av dig till oss!

Det du blivit utsatt för är absolut inte ok. Han har ljugit om sin ålder samt tjatat om bilder. Jag förstår att det känns obehagligt. Att du känner dig äcklig och börjat ta avstånd från omgivningen är en vanlig konsekvens när man blivit utsatt för sånt här. Kan du tänka dig att blocka honom? Sedan är det viktigt att du får hjälp och stöd i det här. Har du någon vuxen som du litar på som du kan prata med? Eller någon kompis? Hoppas att du inte tar på dig något av detta då det är han som ska bära skulden. Du är också varmt välkommen att höra av dig till oss om du vill prata och få stöd i att bearbeta detta. Här finner du våra kontaktuppgifter.

Var rädd om dig.

Gör mig glad
Gör mig ledsen
Gör mig arg
Finns här för dig