Ja det är okej att vara tillsammans med någon som är 15-17 år när du är 13 år så länge som relationen känns bra för er båda. Något som kan vara bra att veta är att någon som är 15 år eller äldre inte får göra något sexuellt med någon under 15 år. Här kan du läsa mer om detta.
Hej och tack för din fråga!
Ja det är okej att vara tillsammans med någon som är 15-17 år när du är 13 år så länge som relationen känns bra för er båda. Något som kan vara bra att veta är att någon som är 15 år eller äldre inte får göra något sexuellt med någon under 15 år. Här kan du läsa mer om detta.
Ta hand om dig!