Kille, 16 år2026-05-08
Lyft upp

2009 och 2012?

Om jag är 09 o min tjej e 2012 är jag pedofil då

Finns här för dig

Kommentar

Jessica på ECPAT2026-05-08

Hej och tack för din fråga!

Det är helt okej att du som är född 2009 är tillsammans med någon som är född 2012. Det viktiga är att relationen känns bra för båda två. Något som kan vara bra att känna till är att någon som är 15 år eller äldre inte får göra något sexuellt med någon som är under 15 år. Här kan du läsa mer om åldersskillnad.

Ta hand om dig!

Gör mig glad
Gör mig ledsen1
Gör mig arg
Finns här för dig